Trening indywidualny – ile kosztuje


trening indywidualny

 

Ile kosztuje trening indywidualny? Czy zyskasz na nim więcej niż na zajęciach grupowych? Pamiętacie kultowy „Dirty Dancing”? Czy wy też próbowałyście uczyć się tańczyć mambę, oglądając go razem z przyjaciółkami na kasecie VHS? Chyba każdy, kto widział ten film, może potwierdzić – odpowiedni trener czyni cuda.

 

Indywidualny tok nauczania to najbardziej elitarna forma nauki. Najlepsze rezultaty w każdej dziedzinie, niezależnie od tego, czy jest to nauka języka, jogi czy tańca, osiągniesz wtedy, gdy nauczyciel lub instruktor poświęci całą uwagę tylko tobie. Największą zmorą ćwiczeń grupowych jest sytuacja, gdy w niektórych zadaniach robisz o wiele szybsze postępy niż twoja grupa, a w innych, które już dawno wszyscy opanowali, wciąż stawiasz pierwsze kroki.

Aby uniknąć takich sytuacji i zapewnić sobie jak najlepsze wyniki, wybierz treningi indywidualne. Są one najnowszym trendem w świecie fitness. Skąd się wzięła ich popularność? Przede wszystkim stąd, że osoby prowadzące aktywny tryb życia i dbające o siebie stały się bardziej świadome swoich indywidualnych potrzeb. Dla wielu z nich zajęcia grupowe przestały być wystarczające. Narodziła się potrzeba treningu dostosowanego do konkretnych oczekiwań.

 

Wybór trenera personalnego – na co zwrócić uwagę?

 

– Każdy z moich klientów jest inny – opowiada Jakub, trener personalny. – Zawsze, zanim rozpocznę pracę z daną osobą, staram się jak najlepiej ją poznać. Nie chodzi tylko o cele treningowe, wagę czy doświadczenie sportowe. Dobry trener przed ułożeniem programu ćwiczeń powinien też poznać cechy charakteru swojego klienta. Czasami moi podopieczni potrafią mnie zaskoczyć. Bywa, że osoba ze sporą nadwagą ma więcej zapału i sportowego ducha niż niejeden zawodowy sportowiec.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć, jeśli chcesz zacząć ćwiczyć indywidualnie? Podstawą jest wybór odpowiedniego klubu i trenera. Przede wszystkim zweryfikuj kwalifikacje osoby, która będzie prowadzić z tobą zajęcia. Sprawdź opinie w Internecie, zapytaj o ukończone kursy i osiągnięcia. Dobrej klasy instruktor powinien być wizytówką swojej dyscypliny. Zawodowy trener jest sprawny fizycznie i wysportowany, nawet jeśli lata sportowej kariery ma już dawno za sobą. Niezwykle ważna jest też kultura osobista.

– Unikaj trenerów-gawędziarzy – mówi Jakub. – Niektórzy trenerzy personalni uwielbiają opowiadać anegdotki o swoich podopiecznych, szczególnie jeśli są to osoby znane. Takie zachowanie jest absolutnie niedopuszczalne. Trener sportowy, podobnie jak coach, to osoba, którą powinno darzyć się zaufaniem.

– Zawsze pytaj o możliwość spotkania próbnego przed podpisaniem umowy lub wykupieniem większej liczby treningów – radzi Jakub. – Najpierw odwiedź klub sportowy, w którym zamierzasz trenować, niezależnie od tego czy jest to klub fitness, czy ośrodek jeździecki. Sama rozmowa telefoniczna lub mailowa to zdecydowanie za mało. Sprawdź, czy odpowiadają ci warunki w klubie, poznaj trenerów, porozmawiaj z menedżerem. Zobacz, jaka atmosfera panuje wśród osób, które tam trenują.

 

Jakie są ciekawe oferty treningów dla osób chcących ćwiczyć samodzielnie? Jak wybrać coś, co zmieni nie tylko twoją figurę, ale i jakość życia, coś, co sprawi, że za kilka miesięcy zaśpiewasz: „Now I’ve had the time of my life”?

trening indywidualny

 

Jeśli chcesz poprawić swoją sylwetkę: trening indywidualny fitness

 

To najbardziej znana forma treningu indywidualnego. Będzie ci odpowiadać, jeśli szukasz jak najbardziej efektywnej drogi do uzyskania wymarzonej sylwetki. Dobry trener personalny nie tylko zaproponuje program ćwiczeń, ale też ułoży dietę. Indywidualny program fitness ma jeszcze jedną, ważną zaletę. Instruktor nie tylko dobierze odpowiednie sprzęty na siłowni, ale też wyjaśni, jak z nich prawidłowo korzystać, aby uniknąć kontuzji.

Największą niespodzianką dla osób, które po raz pierwszy skorzystały z usług trenera personalnego, jest odkrycie, że przez całe życie źle wykonywały podstawowe ćwiczenia. Wyobraź sobie, że 50 przysiadów pod okiem trenera przyniesie lepsze efekty niż 500 wykonanych w domu, bez wsparcia osoby, która skoryguje naszą postawę i poprawi błędy!

 

Jeśli jesteś koneserem życia: indywidualna nauka golfa

 

Golf to rozrywka pochodząca prawdopodobnie ze średniowiecznej Szkocji. Jeszcze do niedawna była przeznaczona wyłącznie dla elit. Nadal jest bardzo popularna głównie wśród osób zamożnych. To bardzo rozwojowa aktywność. Gracz musi być przygotowany na długie marsze. Pola golfowe mają dużą powierzchnię, czasem w czasie rozgrywki trzeba przejść nawet 8 kilometrów. Uprawiając ten sport, łączysz siłę z precyzją. Golfista, który uderza piłkę, powinien uwzględniać nie tylko ukształtowanie terenu, lecz także siłę wiatru.

Golf to sport, którego trudno nauczyć się samodzielnie. Wypracowanie odpowiedniej koordynacji i synchronizacji różnych części ciała wymaga ukierunkowanego treningu. Bardzo ważne jest opanowanie podstaw – trener pomoże ci się odpowiednio ustawić, chwytać kij, opowie o fazach ruchu kijem, o budowie pola golfowego, wreszcie pomoże ci wykonać twój pierwszy swing. To sport dla koneserów. Idealny dla ciebie, jeśli lubisz rozkoszować się życiem w tzw. dobrym gatunku.

 

Jeśli chcesz odreagować stres: squash

 

Squash stosunkowo niedawno zaczął zyskiwać w Polsce popularność. Jest łatwiejszy do opanowania niż tenis, ale rozgrywki cechują się dużo większą dynamiką. Jeśli masz stresującą pracę i potrzebujesz odreagowania – to sport idealny dla ciebie. Koncentracja na piłce i bardzo dynamiczny ruch sprawią, że wypocisz się, zmęczysz i na pewno oderwiesz się od codzienności. To jeszcze nie wszystko – squash doskonale usprawnia i rzeźbi mięśnie całego ciała.
Podczas indywidualnych zajęć trener nauczy cię prawidłowej techniki gry. Takie zajęcia, szczególnie na początku twojej sportowej ścieżki, z pewnością będą procentować, gdy zdecydujesz się kontynuować przygodę ze squashem. Trener pomoże ci też opanować podstawy strategii, co sprawi, że rozgrywki będą znacznie ciekawsze i mogą stać się świetnym pomysłem na spędzenie wieczoru z przyjaciółmi. Jeśli lubisz się zmęczyć, zapomnieć o całym świecie, a do tego kochasz rywalizację, wybierz się na indywidualny trening squasha.

 

Jeśli chcesz łączyć aktywność fizyczną i rozwój osobisty: trening indywidualny jogi

 

Joga będzie doskonałym rozwiązaniem dla ciebie, jeśli oczekujesz od treningu czegoś więcej niż tylko pracy nad wyrzeźbieniem ciała. To system ćwiczeń wywodzący się ze starożytnych Indii. Obecnie najpopularniejszą jej formą jest joga według Iyengara. Doskonale wpływa na elastyczność mięśni i stawów. Świetnie działa też na stan narządów wewnętrznych. Przede wszystkim jednak wzmacnia zdolność koncentracji, uspokaja i relaksuje. Indywidualne zajęcia jogi szczególnie pomogą wydobyć jej medytacyjny aspekt.

– Podczas treningów fitness największym problemem dla mnie były moje własne nerwy – opowiada Joasia, jednak z klientek Jakuba. – Niecierpliwiłam się i złościłam, gdy coś mi się nie udawało. Poza tym nie umiałam skoncentrować się na ćwiczeniach, problemy przyniesione z pracy cały czas nie opuszczały mojej głowy. Kuba polecił mi jogę. Przyznam, że prawidłowe wykonywanie asan zdziałało w moim przypadku cuda. Jestem o wiele spokojniejsza i łatwiej mi się skupić nie tylko na treningu, ale też na pracy i codziennych obowiązkach. Joga to dla mnie nie tylko ćwiczenia. Mogę z całym przekonaniem powiedzieć, że zmieniła moje życie.

 

Jeśli kochasz kontakt z naturą: indywidualne lekcje jeździectwa

 

Jeżeli uwielbiasz zwierzęta i wszelkie aktywności na łonie natury, spróbuj swoich sił w jeździectwie. Jeździectwo wciąż ma opinię sportu elitarnego, ale jest to przede wszystkim doskonała aktywność ogólnorozwojowa. Wzmacnia mięśnie całego ciała, uczy opanowania i doskonale relaksuje. Nie bez przyczyny zajęcia jeździeckie często stosuje się jako terapię dla dzieci lub dorosłych. Jak każde zajęcia na świeżym powietrzu, jeździectwo wzmocni twoje zdrowie i uodporni cię na przeziębienia. Dobry trener dobierze ci odpowiedniego konia i podpowie, jak nawiązać najlepszy kontakt ze zwierzęciem. Nauczy cię też, jak samodzielnie czyścić i siodłać konia.

– Są osoby, które rozpoczynając przygodę z jazdą konną, były typowymi mieszczuchami, ale po kilku przejażdżkach pokochały kontakt z naturą – opowiada Jakub. – Najlepszym przykładem jest moja narzeczona. Dawniej jej żywiołem była sala fitness i profesjonalne sprzęty w siłowni. Od kiedy zaczęła jeździć konno, doskonale czuje się na wsi i w lesie, z daleka od miejskiego zgiełku. I wiecie, jak to się skończyło? Od kilku miesięcy jeździmy po okolicznych wsiach, oglądamy działki na sprzedaż i katalogi z projektami małych domów jednorodzinnych.

 

Jeśli woda jest twoim żywiołem: indywidualna nauka pływania

 

Dla wielu osób relaks w wodzie to najlepsza forma odpoczynku. Nic dziwnego: przebywanie w wodzie bardziej niż inne sporty pobudza wydzielanie endorfin, zwanych też hormonami szczęścia. Dzięki temu pływanie oddziałuje doskonale nie tylko na ciało, ale też na psychikę. Stanowi doskonałą profilaktykę chorób kręgosłupa oraz całego układu kostnego. To także najlepsza aktywność dla osób prowadzących siedzący tryb życia. Indywidualny trening pływania jest bardzo korzystny zarówno dla osób, które same uczyły się pływać, jak i dla tych, którzy nie posiedli jeszcze tej sztuki. Trener nauczy cię prawidłowych ruchów lub pomoże wykorzenić nieodpowiednie nawyki, dzięki czemu godziny na pływalni będą spędzone zdrowo i efektywnie.

– W dzieciństwie trenowałem pływanie pod okiem indywidualnego instruktora – mówi Jakub. – Nie zostałem zawodowym sportowcem, ale te treningi niesamowicie dużo mi dały. Nie chodzi mi tylko o mój obecny zawód czy sprawność fizyczną. Pływaniu zawdzięczam poczucie wewnętrznej siły i mocy. Kiedy na wakacjach pokonuję lodowate fale Bałtyku albo wstaję o piątej rano, żeby popływać na pustym jeziorze, inni patrzą na mnie ze zdziwieniem pomieszanym z podziwem. A ja po prostu lubię to uczucie pokonywania własnych słabości.

 

Jeśli masz duszę akrobaty: indywidualne lekcje pole fitness

 

Jeśli lubisz taniec i gimnastykę, możesz zdecydować się na sport, który jest ich połączeniem. Pole fitness i pole dance zyskują coraz większą popularność i to nie tylko wśród pań. Taniec i trening fitness polegający na akrobacjach na drążku wzmacnia mięśnie i poprawia kondycję na równi z intensywnym treningiem siłowym. Pomaga przy tym skorygować postawę i zyskać lepszą koordynację ruchową. Treningi indywidualne pozwolą ci ustalić twoje mocne strony oraz obszary, które są dla ciebie największym wyzwaniem. Dzięki temu spokojnie i w swoim tempie nabierzesz siły i kondycji, niezbędnych do uprawiania tego sportu.

– Pole fitness i pole dance polecam szczególnie paniom, którym brakuje pewności siebie – mówi Kuba. – Ten rodzaj tańca wyrabia wdzięk i świadomość swojego ciała. Sprawia, że nawet panie, które były nieśmiałe i zakompleksione, nagle zaczynają pięknie się poruszać i nabierają gracji. Kobiety są najpiękniejsze wtedy, kiedy takie się czują.

24.05.2016